KODLAYAN AİLE SINIF PROJESİ
Projemiz Hakkında
Proje 5C Meraklı Minikler Sınıfı Sınıf öğretmeni Bircan DEMİRCİ BOZKURT tarafından koordine edilmektedir.
"Kodlayan Aile" Sınıf Projesi öğrencilerimiz sınıfımızda kodlama öğrenirken evlerinde de bu eğitimin devamlılığını sağlayabilmek, aileyle bağ kurmak ve aile üyelerini de teknolojinin kullanıcısı konumundan çıkartarak teknolojinin arka planının sorgulanmasını sağlamak ve ailelerin çocuklarına bu yenilikçi eğitim esnasında destek olması için planlanan bir projedir.
Projemizin Hedefleri
Kodlama kısaca belirli şartlara ve düzene göre yapılması öngörülen işlemlerin bütünü anlamına gelir. Kodlamanın çocuklara faydaları:
§ Analitik düşünme becerileri kazandırır.
§ Olay veya durumlar arasındaki ilişkileri görebilmesini sağlar.
§ Yaratıcı düşünmesine yardımcı olur.
§ Problem çözme yeteneğini artırır.
§ Sistematik düşünmesini sağlar.
§ Makinelerin çalışma mantığını kavramasına yardımcı olur.
§ Çocukların kod yazmayı öğrenmesi, yalnızca yaptıkları meslekte değil, yaşamlarının tümünde fark yaratmalarını sağlar.
"Kodlayan Aile" Sınıf Projesinde bu amaçlara ulaşmaya çalışırken aile içerisinde etkileşimi sağlamak ailelerin çocuklarından kodlamayı öğrenirken aynı zamanda işbirliği yaparak kaliteli zaman geçirmelerini ve kodlamayla tanışmalarını sağlamak projenin hedefleri.
Projemizin İlerleme Süreci
Proje 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılının Aralık ayında başlayıp sene sonunda bitecek şekilde planlanmıştır. Sınıfta uygulanan kodlama türlerinin ilerlemesine paralel olarak eve gönderilecek kodlama etkinlikleriyle evde öğrenciler aileleriyle kodlama tekrarı yapma fırsatı bulacaktır. Evdeki kodlama etkinlikleri kolaydan zora planlanacak fon kartonu ve yön oklarıyla başlayan bu proje Android uygulamalarla devam edecektir.
Projemizden Beklenen Sonuçlar
"Kodlayan Aile" Sınıf Projesinde çocukların evde kodlamayı tekrar ederken aileleriyle işbirliği yapmaları, problem çözme becerilerinin gelişmesi daha da önemlisi bir problemin birden fazla çözümü olabileceğine inanmaları projenin beklenen sonuçları arasında. Analitik düşünme bir olaya bir çözüm yolu planlayabilme elindeki malzemelerle bir problem durumu yazabilme becerilerinin kazandırılması planlanıyor.
Proje sınıf geneline ödev olarak verilse de katılım zorunlu değildir. Proje sonunda sınıf genelinde %75 in üzerinde katılım beklenmektedir.