OKUL ÖNCESİNDE ROBOTİK KODLAMA PROJESİ

OKUL ÖNCESİNDE ROBOTİK KODLAMA PROJESİ 


Proje Hakkında

         “Okul Öncesi Dönemde Kodlayan Okul” Projesi 3-6 yaş arası çocuklara kodlama öğretmek amacıyla planlanmış bir eğitim öğretim yılı boyunca sistematik olarak ilerleyen, okulumuza göre hazırlanmış eğitim takvimine göre ilerleme kaydettiğimiz bir projedir. Proje 2022-2023 eğitim öğretim döneminde uygulanmış olup 2023-2024 eğitim öğretim dönemi için tekrar uygulanması planlanmıştır. Bu özelliğiyle sürdürülebilir, inovasyona açık sürekli gelişim gösteren bir projedir. Robotik kodlama projesi olarak başlamış olup STEM öğretim modeli ve STEM materyallerinin de dahil olmasıyla 2. yılımızda daha da zenginleşmiştir.

Projenin Hedefleri

            Proje 21. Yy becerileri olan yaratıcılık, inovasyon, eleştirel düşünme, problem çözme, teknoloji okuryazarlığı, iletişim, disiplinler arası ve üretim odaklı düşünebilme, işbirliği gibi becerileri erken yaşta çocuklara kazandırmayı hedefliyor.

Proje bir eğitim-öğretim yılı boyunca haftada bir gün 3- 5 yaş arası tüm sınıflarda basitten karmaşığa, somuttan soyuta etkinlikler uygulanacak şekilde planlanmış ve sistematik bir ilerleme gözetilerek uygulanmaya başlanmıştır. Kodlama etkinliklerine vücut kodlama ve bilgisayarsız kodlama etkinlikleriyle başlandığında çocukların algoritma oluşturmayı daha kolay kavradıkları görülmüştür. Vücut kodlama ve bilgisayarsız kodlama etkinliklerinin ardından robotik kodlama aşamasına geçilmiştir. Robotların kullanımında da yine basitten karmaşığa ilkesi göz önünde bulundurularak şu sıralama takip edilmiştir. Süreçteki sıralamanın değiştirilmemesi tavsiye edilir.

BLUEBOT (Manuel kodlama)

BLUEBOT (Tablet uygulaması ile kodlama)

TALE BOT ile kodlama,

MATATA LAB PRO robotunun kullanımı

LEGO ile Robotik Kodlama Seti ile çeşitli robotların sıralaması

             Robotların kullanımına ek olarak Mayıs ayından itibaren 5 yaşa uygun SCRATCH JR programı 5 yaş grubu çocuklara öğretilmesi planlanmaktadır.

           Ayrıca robotik kodlama etkinliklerine ek olarak Teknoloji ve Robotik kodlama disiplinlerinin ana disiplin olarak ele alındığı STEM etkinlikleri, 4D arttırılmış gerçeklik kartları ve uygulamaları, 3D kalem ve 3D yazıcı kullanılarak tasarım yaptıkları, karekod okutmayı öğrendikleri etkinlikler de projenin bir parçasıdır.

Projeden Beklenen Sonuçlar

             Kodlamanın çocuklara faydaları proje sonunda çocuklara kazandırılacak kazanımlardır. Kodlama;

§  Problem çözme yeteneğini artırır.

§  Analitik düşünme becerileri kazandırır.

§  Olay veya durumlar arasındaki ilişkileri görebilmesini sağlar.

§  Plan yapma ve plana göre hareket etme becerisi kazandırır.

§  Yaratıcı düşünmesine yardımcı olur.

§  Sistematik düşünme becerisini arttırır.

§  Makinelerin çalışma mantığının kavramasını sağlar.

§  Çocukların kod yazmayı öğrenmesi, yalnızca yaptıkları meslekte değil, yaşamlarının tümünde fark yaratmalarını sağlar.

 

 

 

 

 

 

02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
02-01-2024
 02-01-2024
 02-01-2024
 02-01-2024
02-01-2024
 
 
 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi